“Zodra ik nieuwe collega’s ontmoet krijg ik altijd de vraag: hoe blijf je zo lang bij één werkgever? Een goede vraag, waar ik zelf ook goed over na moest denken. Eerlijk is eerlijk, de jaren zijn hier voorbij gevlogen. Vanaf het eerste moment dat ik bij Zorg en Zekerheid binnenkwam heb ik mijn werk leuk gevonden. Tegelijkertijd heb ik het vermogen om te willen en kunnen veranderen. Kortom, die gezonde dosis nieuwsgierigheid heeft me hier gebracht. De eerste 21 jaar werkte ik in een winkel van Zorg en Zekerheid. Daarna kreeg ik de kans om naar het hoofdkantoor te gaan en het nieuwe Contactcenter te helpen oprichten. Eenmaal binnen dacht ik: hier gaat een wereld voor me open. Je staat hier letterlijk in het centrum van het bedrijf. Geweldig!”
“Goed bereikbaar zijn en blijven voor onze klanten. Ons doel is om 80% van alle binnengekomen calls binnen 20 seconden te beantwoorden. En dat is een uitdaging die ik elke dag samen met mijn team van Frontoffice collega’s aanga. De drukste periode is altijd richting het eind van het jaar, dan zijn druk met het inwerken van nieuwe collega’s. We verdubbelen dan onze capaciteit. Om te zorgen dat iedereen met plezier het werk uitvoert, ben ik veel aan het coachen. Ik blijf ook veel van mijn collega’s leren. Heeft iemand een nieuw idee om onze service te verbeteren? Dan kijk ik graag naar de mogelijkheden.”
“Naast mijn werk als Teammanager kijk ik ook naar andere invalshoeken binnen mijn vak. Als zorgverzekeraar krijg je ook te maken met mensen die worstelen om hun zorgpremie of eigen risico te betalen. Vandaar dat ik een training heb gevolgd als schuldhulpmaatje. Zo kan ik mensen helpen om zelfredzaam te worden als ze beginnende schulden hebben. Hun verhalen raken mij en ook daar leer ik elke keer weer van. Daarnaast geef ik sinds een paar jaar sollicitatietrainingen voor leerlingen van het vmbo of lbo. Dit project heeft Zorg en Zekerheid omarmd en andere collega’s pakken deze trainingen ook regelmatig op. Het is fijn dat we de ruimte krijgen om betrokken te blijven bij mensen in onze regio. En nog dankbaarder ben ik dat we de kans hebben om op deze manier extra bij te dragen aan de maatschappij.”
“Zorg en Zekerheid is een organisatie met een familiecultuur. Dat merk ik elke dag opnieuw. Ik hoop ook dat als klanten ons bellen, ze het gevoel hebben echt gehoord te worden. Een nummer is een getal en wij kijken liever naar de persoon erachter. Hetzelfde geldt voor alle collega’s! Zodra iemand zich ergens in wil specialiseren en dat aangeeft, dan wordt er ruimte voor gemaakt. Want zeg nu zelf, de gezondste versie van jezelf worden doe je door te investeren in jezelf, toch? Een extra reden waarom ik hier nog lang niet uitgeleerd ben als Teammanager.”