“Investeer in je carrière bij Zorg en Zekerheid”

Wanneer je denkt dat je je plafond hebt bereikt binnen je huidige functie, dan kijk je verder. Op dat moment kwam er een gouden kans voorbij voor Mustafa Baran. Een switch maken binnen Zorg en Zekerheid. Zo is hij na 18 jaar als Deskaccountmanager naar een compleet nieuwe functie gegaan. Binnen het IT-vakgebied vond hij zijn werkgeluk als Servicedeskmedewerker én Incidentenmanager.

Gebruikmaken van alle mogelijkheden

“Inmiddels ben ik alweer 22,5 jaar in dienst bij Zorg en Zekerheid. Binnengekomen als uitzendkracht en sindsdien gebleven. In eerste instantie op de verkoopafdeling. Vanaf dag één was er een fijne klik van beide kanten, dus mocht ik blijven. Met veel plezier, want ik kreeg allerlei kansen aangereikt. Zo mocht ik in 2018 omscholen naar het IT-vakgebied. Totaal nieuw voor mij! Toch wist ik zeker dat ik hier verder in wilde groeien. Dus waar ik vooral veel tijd en energie investeerde in deze carrièrestap, verzorgde Zorg en Zekerheid allerlei opleidingen, trainingen en cursussen. Fijn dat een werkgever zoveel voor je regelt en ook met je meedenkt als het gaat over je persoonlijke ontwikkeling.”

Groeien in een nieuw vakgebied

“Zoals ik al zei was het IT-vakgebied een totaal nieuwe omgeving. Daar moest ik nog alles van leren. De eerste drie jaar lag mijn focus volledig op de opleiding. Na elke werkdag was ik zo’n anderhalf uur bezig met studeren. Ik ben van mening dat als je ergens voor wil gaan, je er ook iets voor over moet hebben. Zo kreeg ik een op maat gemaakt opleidingsplan aangereikt en ondertussen heb ik een handtekening mogen zetten onder de nodige certificaten.”

“Ik zeg altijd: als je tevreden bent met iets, dan moet je dat met beide handen vasthouden.”

De flow waar de organisatie op drijft

“Na de uitgebreide opleiding ben ik bij de servicedesk gaan werken. Hier ben ik samen met mijn zes collega’s het eerste aanspreekpunt voor allerlei IT-gerelateerde issues. Denk aan het beantwoorden van interne vragen over onze systemen of het zorgen dat nieuwe collega’s een account beschikbaar krijgen. Daarnaast werk ik als Incidentenmanager. Als Incidentmanager ben ik samen met nog een andere collega verantwoordelijk voor de voortgang van het incidentproces. Je weet nooit hoe je werkdag er precies uit komt te zien. Tegelijkertijd moet je continu up-to-date zijn over de laatste digitale ontwikkelingen. Het is aan ons om te zorgen dat iedereen binnen Zorg en Zekerheid het werk goed kan blijven uitvoeren. Kortom, we zijn onmisbaar voor alle collega’s.”

Mensen helpen geeft mij energie

“In mijn functie heb ik veel contact met allerlei mensen. En zelfs bij zo’n grote organisatie als Zorg en Zekerheid kent iedereen je bij je voornaam. Tijdens een pauze krijg ik regelmatig de vraag van een collega die langsloopt: kan je me hier straks bij helpen? Een groot compliment als je het mij vraagt, want ik sta graag voor iedereen klaar. Ook binnen mijn eigen team. Toen ik net op deze afdeling kwam waren we letterlijk een nieuw team. Dus moesten we daar onze weg nog in zien te vinden. Ondertussen leer je iedereen zo goed kennen, dat we precies weten wie waar goed in is. Op die manier bundelen we onze krachten. Eén ding is zeker: werken bij Zorg en Zekerheid is werken bij een werkgever die in je investeert. Op naar de volgende 22 jaar!”